16 månader

Idag blir Agnes 16 månader,  och det känns väl snart som om jag inte har skrivit något i bloggen på lika länge.

Men tiden går så fort att man inte hänger med längre! Sommaren är slut, tillbaka till jobb efter ett par veckors ledighet och sedan inskolning på förskolan. Kan ni tro att vår lilla busunge går på dagis? Det har i alla fall gått jättebra och vi började med inskolning i två veckor innan hon nu går första "riktiga" veckan och både jag och Anders arbetar. Det är en jättemysig förskola i en gammal trävilla med trädgård och fruktträd. Barnen får hemlagad mat och sover ute året om. Och Agnes verkar trivas! När jag skulle hämta henne idag så gjorde hon ingen större notis om att jag kom, hon hade fullt upp med att utforska lekstugan och smaskade på ett nyplockat äpple. Härligt!

Agnes har även utvecklats jättemycket de senaste veckorna. Hon är mycket självständigare, vill utforska allt och börjar förstå så mycket när man pratar med henne. Det börjar bli lättare att kommunicera med henne och hon förstår vad man menar när man säger olika saker, som då vi ska tvätta händerna så går hon före till badrummet. Sätta på skorna så sätter hon sig ner och väntar. Ta ett kvällsbad så går hon in i duschen. Hämta en bok så går hon till bokhyllan. Dricka välling så går hon till soffan, där vi brukar sitta. Hon börjar bli så stor!
Hon pratar även ganska mycket (på sitt eget språk) men säger mamma, pappa, mommo (mormor, vi övar på fammo också..:)), titti (tittut), hej, hejåå (hejdå), har ett speciellt ljud då hon vill ha vatten och misstänker att hon kallar Fanny för dodo, som vi hör rätt så ofta. Häromdan övade vi på att säga blomma och till slut kom det ett snarlikt ord också.

Vi andra då? Ja, vi är nog varken klokare eller lika duktig som vår dotter ;)

Nu borde jag ha en passande bild också, men just nu hittar jag bara denna som är en dryg månad gammal.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att allt verkar bra! Låter som en väldigt trevlig förskola, kanske hittar en liknande att jobba på i vinter... /Kram My

2011-09-29 @ 21:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0