En ny vardag

Det är verkligen sant som man säger, att tiden går så snabbt med dom små liven. Idag har vi redan hunnit varit hemma från BB i en vecka och försökt skapat oss lite nya rutiner. Det är stor omställning mot vad vi är vana vid!

Har inte riktigt haft tid eller ork att uppdatera bloggen om vårat nya liv, dagarna bara susar förbi och med amning och allt blir man lite "handikappad" och fastnar lätt sittandes på ett ställe i soffan. Men för tillfället ligger hjärtat och sover så sött i sovrummet, något som inte händer alltför ofta. Bästa stället att sova på är vanligtvis i mammas famn...

Lilltjejen har nu fått ett namn, Agnes heter hon. Tänkte berätta lite kort om då hon föddes också, nu nio dagar sen på fredagen den 21 maj. Det började nog med att jag hade förvärkar på torsdagsmorgonen, dagen innan, men de försvann efter några timmar. Åkte istället ut till Gårdskär med Anders och hjälpte till att packetera nystyckat kött och åt glass i kvällssolen. Senare på kvällen kom värkarna tillbaka och då vi skulle gå och lägga oss kunde jag inte somna. Det började ju göra ont! Och allt oftare kände jag av det. Efter en varmdusch och alvedon så försvann det ändå inte, så vid halv två ringde jag in till förlossningen. Vi fick komma in på undersökning och ev. få sömntabletter om det inte var på gång än. Men det var det, vid halv tre var jag redan öppen 5 cm så det var bara att stanna kvar.

Utan alltför mycket detaljer så blev det en rätt så snabb förlossning. Hann med en ryggbedövning som bara satt i 2 timmar men kl. 8:35 föddes Agnes! Det roligaste under förlossningen, för Anders och barnmorskorna i alla fall, var att jag var så trött att jag somnade mellan värkarna. Snarkade till och med! Men är man trött så är man, jag hade ju inte fått någon sömn på hela natten.

Vi blev kvar på BB i två dygn innan vi åkte hem. Hade turen att få vara ensamma i ett dubbelrum under hela tiden, vilket var väldigt skönt.

Idag har vi haft besök av Agnes mormor och morfar, ätit lunch och fikat lite. Agnes har sovit i snart tre timmar så jag väntar bara på att hon ska vakna när som helst och vill ha mat. Älskade lilla dotter.


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken söting ni har fått!

Kul att höra att ni har det bra, även om det är en stor omställning i era liv. jag ringer någon dag, känns bättre än att bara hälsa via nätet!



kram på er!

2010-05-30 @ 20:56:37
Postat av: Maria

Super fint namn, passar henne bra!

2010-05-30 @ 22:28:59
URL: http://iamiamaria.blogg.se/
Postat av: Mormor

Åh, mormors gullnosa.. Hon är ju så fin, längtar efter henne... :-)



Snart så fina Agnes så ses vi igen.. Kramar!

2010-06-04 @ 22:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0