Lillstrumpa eller Krusmynta?

Nu blir det väldigt mycket bebisprat i den här bloggen, men det kanske inte är så konstigt då vi har så få dagar kvar och det faktiskt är det enda man tänker på om dagarna. Tänk, snart har vi en liten bebis!! Dags att börja bli nervös kanske...

Jag och Anders har sedan länge diskuterat det här med namn och det är jättesvårt att komma på ett som båda tycker om och som vi tror kan passa vårt barn. Vi har några stycken som vi gillar båda två, både kill- och tjejnamn beroende på vem som gömmer sig inne i magen (vilka håller jag hemligt än så länge). Jag var ändå nyss inne på en hemsida där alla svenska namn finns godkända för att få lite ny inspiration. Hittade några minst sagt originella namn! Vad sägs om dessa:

Lillstrumpa - bara en kille som heter det
Krusmynta - bärs av hela 56 st tjejer
Solstråle - både tjej- och killnamn

Det finns också en s.k. namngenerator där man kan skriva in föräldrarnas namn för att få fram ett passande barnnamn. Enligt denna ska våra barn heta Gerda eller Gunde. Hmm, kan hända att de blir ensamma i skolklassen med de namnen men jag tror nog det är bäst att vi håller oss till namnen som vi själva kommit på.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, Gunde Lillstrumpa Solstråle skulle ju vara gulligt, men eftersom jag vet att de blir en tjej så blir ju det kanske lite svårt. :P

2010-05-13 @ 23:28:06
URL: http://blogg.veckorevyn.com/malin/
Postat av: Elin

Haha! Gunde är väl inte så passande, man får ju bara en överenergisk dalmas i tankarna då man hör det!

Gerda är lite mindre bra det med, briggen Gerda som ständigt går på grund. hihi.

Alice är för övrigt superfint till flickor :)

2010-05-14 @ 08:34:28
URL: http://elinbjorklunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0