Övertid

Ja, hittills så verkar bebisen inte ge några signaler om att få komma ut, den verkar trivas rätt så bra där inne i magen. Idag är det två dagar över tiden och jag var hos barnmorskan för sista gången. Alla värden och tester såg ut som de brukar göra och bebisen har nu fixerat sig nästan helt. Hoppas den börjar bli startklar!

Vi börjar nog bli lite nervösa nu över förlossningen, det är så nära men ändå så långt bort på samma gång. Älsklingen hade en hel hög med frågor igår som han hade funderat på, hur det skulle starta, hur mycket fostervatten finns det (måste man städa upp om vattnet skulle gå innan man åker in?), hur ofta kommer värkarna, vad är telefonnumret till förlossningen? Men jag är nog minst lika nervös som han är... Men tillsammans så kommer vi nog klara det!

Skulle ha åkt iväg på onsdagslunchen med de andra gravida tjejerna men nu har två av dem fått sina bebisar och den tredje känner av lite värkar så hon stannar hemma. Tur att jag har en portion makaroner och falukorv i kylen, det får bli min lunch istället. Undrar dock vad jag ska hitta på idag istället? Städa? Tvätta fönstrena? Lösa sudoku? Eller kanske läsa en av mina fem pocketböcker jag köpte för att ha något att göra om dagarna? Ja, så får det nog bli...

Kommentarer
Postat av: Mamma... eh.. mormor..

Ni kommer att klara det jätte-fint och bra du och Anders.

Ni kommer att veta när det är dax att åka in.. även om fostervattnet inte gått, för det behöver det inte heller..

Kramar/// Mamma :-)

2010-05-19 @ 22:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0