American pancakes

Imorse tog vi sovmorgon båda två och började sedan dagen med en god brunch. Det känns verkligen som vardagslyx när man hinner med något sådant mitt i veckan. Något som är väldigt gott och samtidigt väldigt enkelt att göra är amerikanska pannkakor, godast att servera med äkta lönnsirap och skivad banan eller lite hallon och blåbär.



Receptet har jag hämtat från ica.se men förbättrat lite för bästa resultat:

Rör ihop ett ägg, 2 dl vaniljyoghurt (alt. filmjölk), 3 dl mjöl, 2 tsk bakpulver, 1 msk socker, 1 msk olja, ½ tsk salt och 2 tsk kardemumma. Det blir en rätt så tjock smet som kan klickas ut med en matsked. Stek plättarna på medelvärme. Räcker till ca tre personer.

Prövade förövrigt ett recept på hemmagjort chokladmousse i helgen som jag hade tänkt lägga ut bilder på. Men det blev så gott att vi hann äta upp det innan jag kom ihåg att ta bilder. Det var ett superlätt recept av Per Moberg med grädde, smält choklad och äggula. Nästa gång vi gör det så lovar jag ätt fota först och äta sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0