Spara vs. slösa

Jag har alltid varit bra på att spara pengarna och passa på att handla när det är extrapris eller rea istället. Det är ju så mycket roligare när man får mer för pengarna och det känns som att man har gjort ett kap! När man har levt som fattig student så länge så lär man sig alla knep som finns, speciellt när det kommer till den obligatoriska storhandlingen av mat. Det är ju tyvärr ett nödvändigt ont. Äta bör man annars dör man...

Min älskade sambo och jag har nog hunnit haft ett antal diskussioner i mataffären över vad vi ska handla till middag de senaste två åren. Han är nog mer van att bara köpa det man är sugen på medan jag står och velar, tänker fram och tillbaka och försöker vara prismedveten. Lägg på lite graviditetshormoner och beslutsamhetsångest, det är väl ett under att han orkar med mig ibland.

Nu har jag ju däremot fått bestämma helt själv över storhandlingen de senaste veckorna då han inte varit hemma. Och jag har levt på annan mat än gröt faktiskt! Idag var jag på Ica för att fylla på matförrådet och hade så klart synat reklamenbladen innan (jo jag vet, jag låter som en ensamstående 80-åring med 4 katter...). I alla fall så kom jag hem med god och nyttig mat, frukt och pålägg m.m. Synade kvittot noggrant efteråt, något som jag alltid gör, och ordinarie priser för mitt inköp skulle ha blivit 573 kr. Efter diverse rabatter, korterbjudande, bonuscheck och pantkvitton (såklart) så behövde jag bara betala 353 kr för all min mat. För er som inte orkar räkna är det 220 kr i rabatt! Slå det om ni kan! ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Måste faktiskt säga att jag är imponerad! :)

2010-01-29 @ 06:16:57
Postat av: Mamma

Hej hej..



Ja, du är mammas flicka du.. !!



Kram o puss... L

2010-01-29 @ 20:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0