Nya utmaningar

Om lite mer än en månad ska vi ha dop för vår älskade dotter och redan nu har jag hunnit börja planera alla detaljer och vad vi ska bjuda på. Jag har snöat in mig på dessa franska små nötmarängkakor, macarons, som jag gärna skulle vilja bjuda på. De ska tydligen vara en utmaning att få till med perfekt resultat då de kan spricka, bli för toppiga, ojämna etc. Men helt omöjligt ska det väl inte vara? Funderar på att göra ett försök redan imorgon för att testa svårighetsgraden. Helst tre olika sorter skulla jag ju vilja bjuda på dessutom... Höga ambitioner - jag? Nej inte då...



Bild härifrån

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har prövat några gånger och de saker som är viktiga är att man har en bra sprits, specialbakplåtspapper (ni hade ett sånt då jag var hos er sist) och att man låter dem stå en stund och vila innan man gräddar dem. Men jag tror du kommer klara det galant om du följer Leilas recept som man kan se på tv4play :)

2010-08-15 @ 20:01:27
Postat av: Malin

Mmm, ja du får gärna prova baka några imorn och bjuda på lite i förväg! ;)

2010-08-15 @ 23:54:17
URL: http://criollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0