Gröna vårkänslor

Jag och magen (den är ju stor att den har blivit en egen individ) har lämnat Gävle för några dagar och bosatt oss i Stockholm hos mina föräldrar. Skönt med lite miljöombyte och jag har passat på att gå promenader ner till vattnet i närheten. Det är så mycket grönare här nere än i Gävle! Grönt gräs och massa vårblommor överallt, fullt med krokusar, snödroppar, vit- och blåsippor. Det är även knoppar på alla träd och har sett massor av videung. När jag vaknade vid femtiden imorse, som vanligt, kvittrade fåglarna som bara den utanför. Vårkänslor! Önskar det vore lika grönt i Gävle när jag åker hem imorgon.

Mamma skämmer bort mig när jag är här med god mat och välfyllt kylskåp. Hittade en kartong med jorgubbar som jag snart har ätit upp och så finns det en kaffe latte-maskin som går på högvarv. Förutom mat så finns det en hel flyttkartong med bebiskläder från då vi var små som jag kan gå igenom och kika om det är något som jag vill låna av. Har hittat jättemånga söta kläder!

I eftermiddag blir den en sväng till Vällingby med mamma och kika lite i affärer. Men först blir det nog lite lunch, lövbiff fylld med chevreost och klyftpotatis till, mums =)



Just det, gissa när bebisen kommer så skriver jag ihop det sen. Många som kikar in på bloggen ser jag, men väldigt få som kommenterar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0